När är det bästa tidpunkten för att träna kardio? Hur länge och hur intensivt ska man köra för att bränna fett utan att förlora muskelmassa?

Kardio När är det bästa tidpunkten för att träna kardio? Hur länge och hur intensivt ska man köra för att bränna fett utan att förlora muskelmassa?

När är det bästa tidpunkten för att träna kardio? 
Den optimala tiden att träna kardio är direkt efter styrketräningen.

Hur länge och hur intensivt ska man köra för att bränna fett utan att förlora muskelmassa?
Detta är individuellt men runt 20 minuter medelintensiv träning. 

När är det bästa tidpunkten för att träna kardio? Hur länge och hur intensivt ska man köra för att bränna fett utan att förlora muskelmassa?

Enligt forskarna Gabriel Wilson, M.S., och Jacob Wilson, Ph.D. anser att kardio på tom mage eller kardio på morgonen kan vara muskelnedbrytande, om du nu ändå skulle bränna mer fett riskerar du att förlora förvärvad muskelmasssa eftersom att kroppen använder muskler som energikälla. Detta kan även leda till snabbare muskeltrötthet och utmattning.
Enligt forskarna så är den optimala tiden att träna kardio direkt efter styrketräningen. Förslagsvis 20 minuter medelintensiv träning. Om du kör medelintensiv träning direkt efter styrketräningen så kan du förbättra förbränningen. Förhoppningsvis innebär det att kroppen använder hellre energireserver i fettvävnaden istället för muskelvävnaden som bränsle. 
Man brukar säga att man ska eftersträva efter ett tempo där du ska kunna föra en konversation med personen du tränar med. 

FOR-US-WHO-LOVE-CYCLING-MORE-THEN-RUNNING-ON-THE-GYM LYFTMER RUNNING MOTIVATION

 

5 Likes
FacebookTwitterLinkedInWhatsAppGoogle GmailEmail

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>